Luisterrijk - de download shop voor luisterboeken - MP3-luisterboek goedkoop downloaden

Luisterrijk - De downloadshop voor luisterboeken Luisterrijk - De downloadshop voor luisterboeken

Actueel

Categorieën

Specials

Leeftijden

Talen

Prijs

Snel zoeken

In de spotlight

Service

Over Luisterrijk

Contact

Veilig afrekenen

Klantenservice
Bent u nieuw bij Luisterrijk? Om u wegwijs te maken hebben we enkele handleidingen samengesteld. Raadpleeg eerst deze handleidingen hieronder.

1. Luisterrijk stap voor stap
2. Handleiding gedownloade zip-bestanden uitpakken
3. Handleiding luisterboek op audio-cd branden
4. Handleiding luisterboek importeren in iTunes en op iPod zetten
5. Handleiding luisterboeken in het Audioboeken-mapje van iTunes zetten
6. Handleiding luisterboeken downloaden op de Mac
7. Handleiding luisterboeken downloaden op een Android-smartphone of tablet
8. Handleiding luisterboeken downloaden op iPad, iPhone of iPod Touch met de Luisterrijk app

Heeft u een specifieke vraag, raadpleeg dan onze antwoorden op veelgestelde vragen, onderverdeeld in enkele categorieën.

Heeft u een klacht? Ga dan naar onze pagina klachtenafhandeling.

Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice.

Tip! Bekijk ook onze instructievideo's over het downloaden en uitpakken van luisterboeken bij Luisterrijk.


Antwoorden op veelgestelde vragen

Algemeen

1. Ik heb geen activatielink ontvangen nadat ik me heb geregistreerd. Wat moet ik doen?

2. Ik heb geen CD ontvangen van het luisterboek. Wanneer komt deze?

3. Kan ik de gedownloade luisterboeken op een Daisy-speler afspelen?

4. Werken de luisterboeken van Luisterrijk ook op mijn mp3-speler / autoradio / telefoon / wekkerradio / tv /TomTom / ebookreader / ... ?

5. Mijn Samsung-telefoon herkent de mp3-bestanden niet, hoe komt dat?

6. Mag ik een luisterboekdownload cadeau doen?

CD branden

7. Hoe kan ik het luisterboek op CD branden?

8. Ik heb een CD gebrand, maar mijn CD-speler speelt de CD niet af. Hoe kan dat?

9. Hoe kan ik een hoesje voor de CD printen?

Zip-bestanden

10. Hoe moet ik zip-bestanden uitpakken met mijn Windows computer?

11. Als ik een zip-bestand wil uitpakken moet ik een wachtwoord opgeven. Hoe zit dat?

12. Het gedownloadde Zip-bestand geeft een foutmelding. Wat nu?

Downloaden

13. Hoe gaat het downloaden in zijn werk?

14. Hoe lang is een download beschikbaar?

15. Kunt u een indicatie geven hoe lang het downloaden van een luisterboek duurt?

16. Kan ik luisterboeken op de iPhone, iPad of iPod Touch zelf downloaden, via de ingebouwde browser?

17. Kan ik luisterboeken op een ebookreader zelf downloaden, via de ingebouwde browser?

18. Ik gebruik een downloadmanager (bijvoorbeeld GetRigth of Free Download Manager), maar ik krijg telkens een foutmelding. Wat gaat er mis?

19. Na het downloaden kan ik het bestand niet terugvinden. Wat nu?

20. Het downloaden stopt op een gegeven moment of wil niet starten. Hoe kan dat?

Inloggen

21. Inloggen lukt niet. Ik keer steeds terug op hetzelfde lege inlogscherm. Wat te doen?

Betalen

22. Hoe kan ik betalen?

23. Kan ik ook betalen vanaf mijn internetrekening bij de ING / Postbank / ABN Amro / Fortis / Rabobank / SNS Bank / ASN Bank / Friesland Bank / SNS Regio Bank?

24. Kan ik daadwerkelijk betalen met mijn Maestro kaart?

25. Ik ben klant bij ING. Kan ik ook via iDeal betalen?

26. Ik heb afgerekend, maar nu wil ik de aankoop terugdraaien. Kan dat?


Algemeen

1. Ik heb geen activatielink ontvangen nadat ik me heb geregistreerd. Wat moet ik doen?
Heel soms wordt onze mail met activatielink aangemerkt als 'spam'. Daardoor kan de mail in de map ‘Ongewenste mail’ terechtkomen. Controleer de map waarin spam terecht komt. Mocht u ook daar onze mail niet tegenkomen, stuur dan een mail naar klantenservice@luisterrijk.nl. Doe dit vanaf het mailadres dat u bij registratie hebt gebruikt. Wij activeren het mailadres dan voor u.

2. Ik heb geen CD ontvangen van het luisterboek. Hoe komt dat?
Luisterrijk is een downloadshop voor luisterboeken. Wij versturen geen CD's. U kunt het luisterboek downloaden door in te loggen op Mijn Luisterrijk. Hier staat het luisterboek direct na betaling voor u klaar om te downloaden.

3. Kan ik de gedownloadde luisterboeken op een Daisy-speler afspelen?
Luisterrijk levert luisterboeken in mp3-formaat. Daardoor kunnen de luisterboeken ook op een Daisy-speler worden afgespeeld. Dit zijn spelers voor mensen met een visuele handicap of dyslexie. Enkele extra functies van de Daisy, zoals het zoeken op paragraaf of paginanummer, zijn niet mogelijk in combinatie met onze luisterboeken. De luisterboeken van Luisterrijk zijn meestal opgedeeld per hoofdstuk. Eventueel kunt u eerst een gratis luisterboek downloaden om te kijken of dit naar volle tevredenheid werkt op uw Daisy-speler. Nb. Handige extra functies van Daisy-spelers zijn de 'resume' functie en bladwijzers. Deze werken ook voor de luisterboeken van Luisterrijk.

4. Werken de luisterboeken van Luisterrijk ook op mijn mp3-speler / autoradio / telefoon / wekkerradio / tv / TomTom / ebookreader / ... ?
De luisterboeken van Luisterrijk voldoen aan de internationale mp3-standaard. Dat betekent dat ze op elk apparaat afgespeeld kunnen worden dat ook mp3-muziek afspeelt. Elke portable mp3-speler speelt de luiterboeken van Luisterrijk goed af, net zoals ebookreaders (die mp3 ondersteunen), de meeste TomTom's, autoradio's (vaak via een USB-memorystick), moderne TV's (via een USB-memorystick), wekkerradio's, etc. Het enige waar op gelet moet worden is de opslagcapaciteit van de mp3-speler, want een luisterboek is wat groter dan een muziekstuk. Op een mp3-speler van 1 GB (1000 Megabyte) passen 99% van de luisterboeken van Luisterrijk. Raadpleeg in geval van twijfel de omvang van het betreffende luisterboek in Megabyte wat bij elk luisterboek vermeld is onder het kopje 'Bestandsgrootte'.

5. Mijn Samsung-telefoon herkent de mp3-bestanden niet, hoe komt dat?
Het blijkt dat sommige Samsung-telefoons met een mp3-speler moeite hebben met lange bestandsnamen (langer dan 40 a 50 tekens). De namen van onze mp3-bestanden zijn vaak vrij lang. Mocht uw Samsung-telefoon de mp3-bestanden niet herkennen, kunt u proberen de bestandsnamen in te korten. Uit berichten van klanten maken wij op dat dit helpt. Dit geldt in ieder geval voor de Samsung E250, maar wellicht ook voor andere telefoons van dit merk.

6. Mag ik een luisterboekdownload cadeau doen?
Wij verkopen de downloads voor persoonlijk gebruik, maar het is geen probleem om het luisterboek cadeau te doen, mits het gebruik vervolgens beperkt blijft tot deze persoon. U kunt ook een account aanmaken voor iemand anders en de toegang tot dit account overdragen aan deze persoon. Aangezien een Luisterrijk-account is gekoppeld aan een e-mailadres, is dit alleen mogelijk wanneer u het e-mailadres ook aan de ander geeft. U kunt hier bijvoorbeeld een apart Gmail- of Hotmail-adres voor maken. Tot slot is er de optie om een Webshop Giftcard of een boekenbon cadeau te doen, zodat de ontvanger zelf een luisterboek kan uitkiezen.

CD branden

7. Hoe kan ik het luisterboek op CD branden?

Er zijn diverse softwareprogramma's waarmee u het luisterboek op CD kunt branden. Voor Windows-gebruikers raden wij Windows Media Player aan. Deze software maakt standaard onderdeel uit van Windows. Een handleiding om met dit programma een luisterboek op audio-CD te branden treft u hier. Apple-gebruikers kunnen met behulp van het gratis programma iTunes (www.itunes.com) een audio-CD branden. Let op dat u de CD brandt als audio-CD. De meeste CD-spelers ondersteunen geen MP3-CD's.

8. Ik heb een CD gebrand, maar mijn CD-speler speelt de CD niet af. Hoe kan dat?

Hiervoor kunnen enkele oorzaken zijn. Ten eerste is het mogelijk dat u de MP3-bestanden als data op een CD-R hebt gebrand. In dat geval kan de CD slechts door een beperkt aantal CD-spelers worden afgespeeld. Alleen de wat nieuwere CD-spelers spelen CD’s af met daarop MP3-bestanden. Voor oudere CD-spelers dient u audio-CD’s te branden. De MP3-bestanden worden dan eerst omgezet naar het juiste formaat, voordat ze op CD worden gezet. Op onze site vindt u een handleiding voor het branden van een audio-CD met Windows Media Player. Mocht u daadwerkelijk een audio-CD hebben gebrand die niet speelt, dan is uw CD-speler mogelijk kieskeurig bij het afspelen van gebrande CD-R’s. Met name de voordelige CD-R’s worden niet altijd geaccepteerd, zeker niet door de wat oudere CD-spelers. Het kan dus helpen om een ander merk CD-R’s aan te schaffen en het daarmee te proberen.

9. Hoe kan ik een hoesje voor de CD printen?

U kunt met behulp van het programma iTunes hoesjes afdrukken van de luisterboeken. iTunes kunt u downloaden via www.itunes.com. Volg met dit programma het volgende stappenplan:
1) Laad het luisterboek in iTunes. Dit gaat via Bestand -> Map aan bibliotheek toevoegen. Kies dan de juiste map waarin het luisterboek staat.
2) Selecteer in iTunes een bestand van het betreffende luisterboek en klik op Bestand -> Afdrukken.
3) Hier treft u de optie 'Afdrukken CD-inlegvel' en enkele 'thema's' voor het inlegvel. Met het thema 'Eén afbeelding' drukt iTunes de cover en inhoudsopgave af, inclusief de afbeelding van de CD-hoes.

Zip-bestanden

10. Hoe moet ik zip-bestanden uitpakken met mijn Windows computer?
Standaard kunnen Windows XP en Windows Vista onze zip-bestanden uitpakken. U dubbelklikt op het bestand en kiest daarna voor ‘Alle bestanden’ uitpakken. Windows vraagt u daarna waar u de bestanden wilt opslaan. Kies een logische plek, bijvoorbeeld ‘Mijn documenten’, of maak een map ‘Luisterboeken’ aan. Als een luisterboek uit meerdere zip-bestanden bestaat, dient u ieder luisterboek apart uit te pakken op deze wijze. Naast het ingebouwde programma van Windows XP en Windows Vista gebruiken veel mensen ook WinZip (www.winzip.com) of WinRar (www.rarlab.com) om bestanden uit te pakken. Uitleg over deze programma’s vindt u op de websites van de makers van deze software.

11. Als ik een zip-bestand wil uitpakken moet ik een wachtwoord opgeven. Hoe zit dat?
De zip-bestanden van Luisterrijk zijn niet beveiligd met een wachtwoord. Als er bij het uitpakken toch wordt gevraagd naar een wachtwoord is er iets misgegaan met het downloaden. Vermoedelijk is de download niet in zijn geheel binnengekomen. U kunt dit checken door de grootte van het zip-bestand op te vragen (met rechts klikken op het zip-bestand en kiezen voor 'Eigenschappen'). Vergelijk dit getal met de grootte van het bestand dat in Mijn Luisterrijk staat vermeld. Komt beide getallen niet overeen? Verwijder dan het incomplete bestand en download het opnieuw.

12. Het gedownloadde Zip-bestand geeft een foutmelding. Wat nu?
Controleer of het bestand volledig is binnengekomen. In Mijn Luisterrijk staat hoe groot het bestand moet zijn. Klik vervolgens met de rechtermuistoets op het gedownloadde bestand. Kies voor 'Eigenschappen' en controleer hoe groot het bestand is. Indien dit niet overeenkomt, download u het bestand nogmaals. Controleer ook of er onder 'Eigenschappen' de melding 'Dit bestand is afkomstig uit een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer te beveiligen' verschijnt. Indien dit zo is, schakelt u deze melding uit.

Downloaden

13. Ik heb een boek gekocht. Hoe gaat het downloaden in zijn werk?
Downloaden gaat als volgt: U kunt inloggen via de link ‘Mijn Luisterrijk’. Hier vult u uw e-mailadres en wachtwoord in. Dan komt u terecht op Mijn Luisterrijk, waar het luisterboek voor u klaar staat. Download alle bestanden. Soms bestaat een luisterboek uit meerdere bestanden. Let op: kies voor ‘Opslaan’ en niet voor ‘Openen’ bij het downloaden. U kunt dan kiezen waar u het bestand wilt opslaan. Bijvoorbeeld op het Bureaublad of in de map ‘Mijn documenten’. Luisterrijk verpakt de luisterboeken in zogeheten ZIP-bestanden. Na het downloaden kunt u erop dubbelklikken om ze uit te pakken. Na het uitpakken van alle ZIP-bestanden hebt u de beschikking over het volledig luisterboek in mp3-formaat.

14. Hoe lang is een download beschikbaar?
Een download is 90 dagen beschikbaar in Mijn Luisterrijk. Na inloggen op Mijn Luisterrijk hebt u 48 uur de tijd om het luisterboek te downloaden. Wanneer u opnieuw inlogt, gaat deze periode van 48 uur opnieuw in. U mag het luisterboek vanaf maximaal 2 IP-adressen downloaden.

15. Kunt u een indicatie geven hoe lang het downloaden van een luisterboek duurt?
Dit hangt af van de grootte van het luisterboek. Sommige luisterboeken zijn enkele tientallen MB’s groot, maar andere luisterboeken zijn enkele honderden MB’s. Om toch een indicatie te geven: voor het downloaden van één uur audio (zo’n 100 MB) kunt u globaal uitgaan van onderstaand tabelletje, waarbij 1,5 Mbps een relatief trage ADSL- of kabelverbinding is.
- Bij 1,5 Mbps: 10 minuten 30 seconde
- Bij 3 Mbps: 5 minuten
- Bij 6 Mbps: 2 minuut 40 seconde
- Bij 10 Mbps: 1 minuut 32 seconde

16. Kan ik luisterboeken op de iPhone, iPod Touch of iPad zelf downloaden, via de ingebouwde browser?
Met de standaard browser is het niet mogelijk om rechtstreeks op uw iPhone, iPod Touch of iPad te downloaden bij Luisterrijk. De ingebouwde browser (Safari) ondersteunt geen zip-bestanden. Bovendien is het niet mogelijk om mp3-bestanden aan de iTunes-bibliotheek toe te voegen op de iPhone, iPad of iPod Touch zelf. Uiteraard kunt u wel met uw PC of Apple-computer een luisterboek bij Luisterrijk aanschaffen en deze overzetten naar uw iPhone, iPad of iPod Touch. Onze bestanden zijn zelfs geoptimaliseerd voor gebruik met een iPod, iPad of iPhone, waardoor onder meer de cover art op het display verschijnt.

NB: Er is wel een app beschikbaar van Luisterrijk waarmee u onze luisterboeken kunt downloaden en beluisteren. Hier vindt u meer informatie en het linkje naar de app.

17. Kan ik luisterboeken op een ebookreader zelf downloaden, via de ingebouwde browser?
Het is volgens onze informatie op dit moment niet mogelijk om rechtstreeks op een ebookreader te downloaden bij Luisterrijk. Uiteraard kunt u wel met uw PC of Apple-computer een luisterboek bij Luisterrijk aanschaffen en deze via USB of een SD-Card overzetten naar uw ebookreader.

18. Ik gebruik een downloadmanager (bijvoorbeeld GetRight of Free Download Manager), maar ik krijg telkens een foutmelding. Wat gaat er mis?
Wij ondersteunen het gebruik van een downloadmanager niet. Om onze bestanden te downloaden dient u de download manager uit te schakelen. De browser handelt de download dan zelf af.

19. Na het downloaden kan ik het bestand niet terugvinden. Wat nu?
Bij het downloaden is het belangrijk om voor ‘Opslaan’ te kiezen en niet voor ‘Openen’. U kunt dan namelijk opgeven waar u onze zip-bestanden wilt opslaan. Kies een locatie die u makkelijk kunt terugvinden. Bijvoorbeeld het Bureaublad of Mijn documenten. Hebt u een bestand gedownload en niet gekozen voor ‘Opslaan’, dan raden wij u aan om het bestand nogmaals te downloaden en dan alsnog voor ‘Opslaan’ te kiezen.

20. Het downloaden stopt op een gegeven moment of wil niet starten. Hoe kan dat?
Wanneer het downloaden hapert, is ons advies over het algemeen om het nogmaals te proberen - eventueel op een ander tijdstip. U kunt het downloaden van een luisterboek tot vijf keer starten (binnen 30 dagen), juist in verband met dit soort situaties. Meestal zijn downloadproblemen te wijten aan een tijdelijke internetstoring. Houden de problemen echter aan, raadpleeg dan onze speciale checklist bij downloadproblemen.

Inloggen

21. Inloggen lukt niet. Ik keer steeds terug op hetzelfde lege inlogscherm. Wat te doen?
Waarschijnlijk accepteert uw browser geen cookies. Voor een juist gebruik van de website Luisterrijk is het accepteren van cookies noodzakelijk. Vrijwel alle moderne browsers accepteren cookies standaard. Zet het accepteren van cookies weer aan en het inloggen gaat goed. Luisterrijk gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek, zodat u niet opnieuw uw wachtwoord hoeft in te toetsen of uw winkelwagentje opnieuw hoeft te vullen. Om cookies aan te zetten in Microsoft Internet Explorer 7 kiest u het menu Extra en daaronder Internetopties. In het venster dat u dan krijgt, kiest u het tabblad Privacy. Via de knop Geavanceerd vindt u de benodigde opties om directe (en indirecte) cookies te accepteren.

Betalen

22. Hoe kan ik betalen?
U kunt op verschillende manieren betalen. Als u wilt betalen met uw internetrekening van ABN Amro, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank kiest u bij het afreken voor het logo van iDeal ('online betalen via uw bank'). U kunt verder betalen met uw Credit Card (Visa, MasterCard of American Express) en met PayPal. Met name voor onze Belgische klanten: het is ook mogelijk om te betalen met Maestro.

23. Kan ik ook betalen vanaf mijn internetrekening bij de ING / Postbank / ABN Amro / Fortis / Rabobank / SNS Bank / ASN Bank / Friesland Bank / SNS Regio Bank?
Dat kan. Bij het afrekenen klikt u op het logo van iDeal ('online betalen via uw bank').

24. Kan ik daadwerkelijk betalen met mijn Maestro kaart?
Het aanvaarden van Maestro op het internet zit momenteel in de ontwikkelingsfase. Steeds meer winkeliers en Europese financiële instellingen verbinden zich met het Maestro-netwerk.
· In België, zijn KBC, CBC, CENTEA, BNP Paribas Fortis en Fintro de eerste banken die hun Maestro-functies hebben geactiveerd om klanten toe te laten online te kunnen betalen.
· In Spanje en in Groot-Brittannië zijn alle Maestro-kaarten al geactiveerd voor het online winkelen.
· In Oostenrijk zijn bepaalde Maestro-kaarten al geactiveerd voor het online winkelen. Om na te gaan of een kaart geactiveerd is, gelieve op deze link te klikken.

25. Ik ben klant bij ING. Kan ik ook via iDeal betalen?
Nu de Postbank en ING Bank zijn samengegaan zal ING de komende tijd betalingen via iDeal voor alle ING-klanten mogelijk maken. Op dit moment kunnen alle oude Postbank-klanten betalen via iDeal, zoals zij dat gewend waren. Was u echter voor 22 februari klant van ING Bank kunt u mogelijk nog niet via iDeal betalen. ING zet de 'oude' ING Bank-klanten in fasen over naar de nieuwe ING. U krijgt van ING bericht hierover. Zodra u bent overgezet naar de nieuwe ING kunt u betalen via iDeal.

26. Ik heb afgerekend, maar nu wil ik de aankoop terugdraaien. Kan dat?
Het is niet mogelijk uw aankoop na betaling terug te draaien, elke aanschaf is onherroepelijk. In de Algemene voorwaarden, die elke klant voor betaling moet accepteren, is het herroepingsrecht dan ook uitgesloten. De reden is eenvoudig: u betaalt bij Luisterrijk niet voor een (fysiek) product, maar voor een (download)dienst. Dergelijke diensten zijn vrijgesteld van het herroepngsrecht, omdat in tegenstelling tot de aanschaf van een fysiek product, een mp3-download niet teruggenomen kan worden.
Nb. In uitzonderlijke gevallen, als de klant wel heeft afgerekend, maar de download nog niet heeft gestart, kan een refund aangevraagd worden. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met klantenservice@luisterrijk.nl.


Instructievideo's

Hieronder treft u vijf instructievideo's over het gebruik van Luisterrijk


Instructievideo 1
In deze video krijgt u een algemene introductie op Luisterrijk. De video toont u dat Luisterrijk verschillende categorieën kent, legt uit hoe u fragmenten beluistert en hoe u zoekt op de site.


Luisterrijk instructievideo - deel 1 from Luisterrijk on Vimeo.


Instructievideo 2
De tweede video geeft uitleg hoe u een luisterboek bij Luisterrijk aanschaft en vervolgens downloadt.


Luisterrijk instructievideo - deel 2 from Luisterrijk on Vimeo.


Instructievideo 3
Deze video vertelt hoe u de zip-bestanden van Luisterrijk uitpakt, zodat u ze met een MP3-speler op uw computer kunt beluisteren.


Luisterrijk instructievideo - deel 3 from Luisterrijk on Vimeo.


Instructievideo 4
De instructievideo legt uit hoe u een luisterboek van Luisterrijk kunt importeren in iTunes.


Luisterrijk instructievideo - deel 4 from Luisterrijk on Vimeo.


Extra instructievideo: de Luisterrijk-app op de iPhone, iPad en iPod Touch
In deze video ziet u hoe u luisterboeken kunt downloaden op de iPad of iPhone met behulp van onze app.

Luisterrijk app (instructie) from Luisterrijk on Vimeo.




Bestsellers

  1. luistervoorbeeld
    1
  2. luistervoorbeeld
    2
  3. luistervoorbeeld
    3
  4. luistervoorbeeld
    4
  5. luistervoorbeeld
    5
  6. luistervoorbeeld
    6
  7. luistervoorbeeld
    7
  8. luistervoorbeeld
    8
  9. luistervoorbeeld
    9
  10. luistervoorbeeld
    10


Twitter



Nieuwsbrief

Neem een gratis abonnement op de Luisterrijk nieuwsbrief
Klik hier voor een gratis abonnement op de nieuwsbrief.


Veilig kopen

 
Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW