Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem
En 99 andere belangrijke technlogische vragen van deze tijd
Columns vol nieuwe inzichten over de rol van technologie in ons leven. Hilarisch, soms kort door de bocht, soms genuanceerd, soms absurd, soms confronterend, altijd interessant.
€ 14,99
Beschrijving
Waarom lijken mijn selfies niet op mij? Mag ik mijn kinderen aan tafel een iPad geven? Waarom is de smartphone zo verslavend? Is afwezigheidsassistent straks een echte baan? Maakt YouTube me ongenuanceerder? Waarom zie ik alleen lelijke vrouwen op Tinder? Als het product gratis is, ben ik dan het product? Rens van der Vorst geeft in ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’ antwoord op belangrijke technologische vragen. Want we leven meer dan ooit in een wereld vol digitale technologie. Videovergaderingen. Selfies. Big Data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige intelligentie. Biotechnologie. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Zelfrijdende auto’s. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’ is hilarisch, soms kort door de bocht, soms genuanceerd, soms absurd, soms confronterend, maar altijd vol nieuwe inzichten over de rol van technologie in ons leven.
Details
Imprint
Business ContactUitgever
Atlas Contact, Uitgeverij
Publicatiedatum
6 juli 2020
ISBN
9789047014508
Taal
Nederlands
Speelduur
3 uur 54 min 13 sec
Bestandsgrootte
321 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Tags
Over de auteur
Rens van der Vorst is technofilosoof bij Fontys Hogescholen. Hij runt het platform technofilosofie.com en doet onderzoek naar manieren om mensen na te laten denken over hun relatie met technologie. Daarnaast vertelt hij overal vermakelijke maar belangrijke verhalen over een wereld vol technologie en onze plaats daarin. Eerder schreef hij Appen is het nieuwe roken.
Rens van der Vorst is technofilosoof bij Fontys Hogescholen. Hij runt het platform technofilosofie.com en doet onderzoek naar manieren om mensen na te laten denken over hun relatie met technologie. Daarnaast vertelt hij overal vermakelijke maar belangrijke verhalen over een wereld vol technologie en onze plaats daarin. Eerder schreef hij Appen is het nieuwe roken.