High Performance Organizations - De heilige graal van management
High Performance Organizations - De heilige graal van management

High Performance Organizations - De heilige graal van management

Actuele managementonderwerpen besproken

Beloningen, reorganisaties of strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren, worden zwaar overschat. In dit luisterboek hoort u wat wel werkt.

Serie

Auteur

André de Waal

Spreker

Dick Rienstra

Speelduur

0 uur 57 min

€ 19,94

Beschrijving

Beloningen, reorganisaties of strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren, worden zwaar overschat, zo concludeert André de Waal op basis van grootschalig onderzoek naar het fenomeen ‘High Performance Organizations’ (HPO’s). Wat wel werkt zijn kwaliteit van management, een open cultuur, het vizier op de lange termijn, onderscheidend vermogen en hoge kwaliteit van medewerkers.

Naast beloning, reorganiseren en strategie blijken opmerkelijk genoeg ook communicatie, ICT & competentiemanagement en leiderschap niet bij te dragen aan een betere performance van de organisatie. De uitkomsten van dit onderzoek geven bedrijven en instellingen inzicht in hoe succesvoller om te gaan met actuele uitdagingen, zoals het aantrekken en behouden van talent, fusies en overnames en innovatie.

Dat het belangrijk is om een HPO te worden, blijkt uit onderzoek: omzet, winst, ‘return on investment’ (ROI) en aandeelhouderswaarde zijn hoger. Verder realiseren HPO’s een hogere klanttevredenheid, zijn werknemers loyaler en is de kwaliteit van producten en diensten beter. En dat over langere tijd gemeten!

Dit luisterboek maakt deel uit van Management Topics, een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat. Klik hier voor een overzicht van de reeks.

Inclusief een pdf-bestand met de integrale tekst.

Inhoud
1. Inleiding
2. Feiten en cijfers
3. De excellerende organisatie
4. Wat is een HPO en wat levert het op?
5. HPO factor 1: Kwaliteit van management
6. HPO factor 2: Openheid en actiegerichtheid
7. HPO factor 3: Langetermijn oriëntatie
8. HPO factor 4: Continue verbetering en vernieuwing
9. HPO factor 5: Kwaliteit van medewerkers
10. De som der delen
11. HPO in de praktijk
12. Conclusie

Details

Imprint

Mainpress

Uitgever

Mainpress

Publicatiedatum

21 november 2008

ISBN

8719244141692

Taal

Nederlands

Speelduur

0 uur 57 min

Bestandsgrootte

55 MB

Formaat

mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Categorieën

Tags