Klachten en herroepingsrecht
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Heel af en toe kan daardoor iets niet gaan zoals wij eigenlijk graag zouden willen. Wij hebben graag tevreden klanten, en daarom willen wij - ook als het niet helemaal gaat zoals je verwacht - graag je klacht in behandeling nemen. Daar kunnen wij van leren en daardoor wordt Luisterrijk beter en (nog) klantvriendelijker.
Op deze pagina lees je over onze klachtenprocedure en het herroepingsrecht.
Vertel het ons
Wij nemen elke klacht in behandeling. Bij voorkeur ontvangen wij een mail op klantenservice@luisterrijk.nl met
daarin je naam, e-mailadres, telefoonnummer en een beschrijving van de klacht. Schriftelijke klachten worden
natuurlijk ook in behandeling genomen. Ons postadres is Luisterrijk Webwinkels BV, A. Hofmanweg 5a, 2031 BH
Haarlem, Nederland.
En dan
Na ontvangst van je mail of brief krijg je van ons binnen twee werkdagen een
ontvangstbevestiging per e-mail. We
nemen elk klacht serieus. Luisterrijk maakt zelf geen luisterboeken, en daarom moeten we bij een klacht wellicht
contact opnemen met een toeleverancier (een uitgever) of met één van onze technische partners (bijvoorbeeld als
het om een downloadprobleem of een internetbetaling gaat). Dat kan soms langer dan een dag duren, maar we houden
je per mail op de hoogte van de afhandeling. Normaal gesproken kunnen wij een klacht binnen 5 werkdagen
afhandelen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan het langer duren, waarbij u altijd binnen maximaal 14 dagen
een inhoudelijke reactie op uw klacht ontvangt.
Ik heb afgerekend, maar nu wil ik de aankoop terugdraaien. Kan dat?
Na betaling is de digitale inhoud direct, zonder wachttijd, beschikbaar om te downloaden. Je hebt bij de
bestelling aangegeven hiervan op de hoogte te zijn. In de Algemene voorwaarden, die elke klant moet accepteren,
is het herroepingsrecht dan ook uitgesloten. De reden is eenvoudig: je betaalt bij Luisterrijk
niet voor een (fysiek) product, maar voor een (download)dienst. Dergelijke diensten zijn vrijgesteld van het
herroepingsrecht, omdat digitale inhoud - in tegenstelling tot de aanschaf van een fysiek product - niet
teruggenomen kan worden.
Geschillencommissie
Luisterrijk is aangesloten bij Thuiswinkel.org, de branche-organisatie van webwinkels. Onze klanten kunnen zich
ook altijd vervoegen tot de geschillencommissie van Thuiswinkel.org. Mocht je er met ons niet uitkomen dan heb
je
tot twaalf maanden nadat het duidelijk is dat er een geschil is ontstaan, de mogelijkheid om de
geschillencommissie in te schakelen. Het klachtengeld bedraagt 25 euro. Je krijgt dit (gedeeltelijk) terug als
je
(gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld. Meer informatie kun je vinden op www.geschillencommissie.nl.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).