Shared Service Centers - Hype of opmaat naar een nieuw organisatieconcept?
Shared Service Centers - Hype of opmaat naar een nieuw organisatieconcept?

Shared Service Centers - Hype of opmaat naar een nieuw organisatieconcept?

Management topics - Actuele managementonderwerpen besproken

Snel inzicht in Shared Service Centers: met onder andere de voor- en nadelen, de relatie met outsourcing en de kritieke succesfactoren bij de invoering ervan.

Serie

Auteur

Hans Strikwerda

Sprekers

Desiree Latenstein, Aart de Lang

Speelduur

1 uur 1 min

€ 19,94

Beschrijving

Het Shared Service Center is een relatief nieuw organisatieconcept. In 1990 werden de eerste Shared Service Centers opgezet. Op dit moment werken vrijwel alle grote multinationals, zoals Philips, Nokia en American Express, ermee. En ook ministeries, gemeenten, ziekenhuizen en zorginstellingen maken er dankbaar gebruik van. Kortom: Shared Service Centers zijn inmiddels 'beproefd en bewezen'. Toch is er ook nog veel onbekend. Bedrijfsleiding, middenkader en werknemers realiseren zich vaak onvoldoende aan welke randvoorwaarden voldaan moet zijn en welke consequenties het werken met een Shared Service Center heeft.

Deze aflevering van Management Topics geeft u in ruim één uur inzicht in de snelle ontwikkeling van Shared Service Centers. Na beluistering van dit audiocollege weet u onder meer wat de voor- en nadelen zijn, wat de relatie is tussen outsourcing en Shared Service Centers, wat de kritieke succesfactoren bij invoering zijn, waar u een Shared Service Center in uw organisatie moet plaatsen en hoe u het moet besturen.

Dit luisterboek maakt deel uit van Management Topics, een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat. Klik hier voor een overzicht van de reeks.

Inclusief een pdf-bestand met de integrale tekst.

Inhoud
1. Inleiding
2. Wat is een Shared Service Center?
3. Waarom een Shared Service Center invoeren?
4. De aanjagers van het Shared Service Center
5. Centralisatie of decentralisatie? De positie van het Shared Service Center in de organisatie
6. De interne organisatie van een Shared Service Center
7. Kritieke succesfactoren voor het invoeren van een Shared Service Center
8. Shared Service Centers en outsourcing
9. Van Shared Service Centers naar platforms: een toekomstverkenning
10. Shared Service Centers als opmaat naar een nieuw organisatieconcept
11. FAQ's

Details

Imprint

Mainpress

Uitgever

Mainpress

Publicatiedatum

21 november 2008

ISBN

8719244141739

Taal

Nederlands

Speelduur

1 uur 1 min

Bestandsgrootte

59 MB

Formaat

mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Categorieën

Tags