Op zoek naar de verstrooide tijd
In Op zoek naar de verstrooide tijd onderzoekt Koen Haegens met humor en aan de hand van grote denkers hoe we kunnen omgaan met de beperkte tijd die ons gegeven is
€ 14,99
Beschrijving
Koen Haegens is al zijn hele leven gefascineerd door tijd. In zijn boek Op zoek naar de verstrooide tijd wordt hij door een ingrijpende gebeurtenis die hem bijna het leven kost geconfronteerd met een mysterie. Hoe kan het dat we van elk moment willen genieten maar ondertussen al swipend, scrollend en bingewatchend smijten met de uren, alsof ze niet op kunnen? Met verwondering en humor onderzoekt Haegens hoe we tijd vermorsen, ongemerkt door onze vingers laten glippen, maar ook hoe we kunnen leren de tijd te nemen en te rekken. Mede aan de hand van grote denkers als Kierkegaard, Heidegger en De Beauvoir duikt hij in de ‘verstrooide tijd’. Dit spoor leidt langs gestreste Romeinen, smartphones en tijddieven. Koen Haegens eindigt in Op zoek naar de verstrooide tijd bij het antwoord op de vraag of er een andere, intensere omgang mogelijk is met de beperkte tijd die ons gegeven is. Over Neem de tijd: 'In eenvoudige, maar niet simplistische zinnen wordt verrassend uit de doeken gedaan hoe de consumptiemaatschappij als motor achter de omloopsnelheid, maar ook de hippiebeweging als aanstichter van het werken in eigen tijd, de innerlijke balans verstoord.' - AD
Details
Imprint
Ambo|AnthosUitgever
Ambo/Anthos B.V.
Publicatiedatum
11 oktober 2023
ISBN
9789026363399
Taal
Nederlands
Speelduur
4 uur 7 min 51 sec
Bestandsgrootte
340 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Over de auteur
Koen Haegens (1980) is economiecolumnist bij De Groene Amsterdammer. Zijn debuut Neem de tijd. Overleven in de to go-maatschappij, een veelgeprezen beschouwing over de politieke wortels van onze haast en ons tijdgebrek, verscheen in 2012. In 2015 gevolgd door De grootste show op aarde. De mythe van de markteconomie.
Koen Haegens (1980) is economiecolumnist bij De Groene Amsterdammer. Zijn debuut Neem de tijd. Overleven in de to go-maatschappij, een veelgeprezen beschouwing over de politieke wortels van onze haast en ons tijdgebrek, verscheen in 2012. In 2015 gevolgd door De grootste show op aarde. De mythe van de markteconomie.