Luistervoorbeeld

We love communities

Hoe je succesvol wordt met jouw online community
Auteur Maartje Blijleven
Voorlezer Maartje Blijleven
Speelduur 7u 51m 28s
€ 12,99

Beschrijving

Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. De eeuwenoude manier om verbondenheid, solidariteit en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om online relaties te bouwen en onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier. Maartje Blijleven kraakte de code en laat stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Ze geeft inspirerende praktijkvoorbeelden en onthult de kneepjes van het vak. In interviews geven 36 bekende community-experts hun tips en tricks prijs, waarmee je van wildvreemden fans maakt en als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient. Een boek voor iedereen die een goed idee voor een community heeft.

Details

UitgeverUitgeverij Nieuw Amsterdam
Publicatiedatum 17 december 2019
ISBN 9789046826454
Taal Nederlands
Speelduur 7u 51m 28s
Bestandsgrootte 864 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Over de auteur
Photo Maartje Blijleven
Maartje Blijleven

Maartje Blijleven (1979) is auteur van de Managementboek bestseller We love communities, veelgevraagd keynote spreker en digital community expert. Ze bouwt al sinds 2000 aan succesvolle online communities en is erg gepassioneerd over de kracht daarvan. Ze gelooft dat online communities hét grote geheim zijn achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. De eeuwenoude manier om verbondenheid, solidariteit en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om online relaties te bouwen en onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier. Maar alleen als je het goed doet. Zonder de juiste strategie en begeleiding, bloedt je community dood en loop je niet alleen veel kansen mis, maar kan het je merk ook schaden.

Daarom helpt ze met haar bedrijf We love communities (marcom) professionals en ondernemers om succesvol te zijn met hun eigen online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Met 1:1 strategie-sessies, masterclasses en haar boek laat ze stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Dat deed ze o.a. met haar werk voor Endemol, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Schiphol en Deloitte, maar ook voor ondernemers en het MKB. Als mede-oprichter van de communities IncludeNow. & WomenTalkTech weet ze hoe je een community begint en laat groeien.

Om zoveel mogelijk mensen te helpen heeft ze in 2019 een handboek geschreven: We love communities. Dit werd al meteen in de pre-sales een bestseller en stond 27 dagen op #1 in de Managementboek bestseller top 100. Maartje is veelgevraagd keynote spreker, gastdocent aan Hogeschool Leiden en komt als digital community expert regelmatig in de media.

Naast het werken voor bekende merken heeft ze ook op een andere manier ervaring met (digitale) communities. Ze is namelijk mede-oprichter van twee online communities waar ze zeer gepassioneerd over is: IncludeNow., een community die de creatieve industrie samen brengt om diversiteit en inclusie te bevorderen in zowel de teams als het werk dat we maken. En WomenTalkTech, om vrouwen die willen spreken op digitale en innovatie congressen bij elkaar te brengen, te supporten, spreker opties te delen en hen in contact te brengen met organisatoren van evenementen.

Toon aanbod