Luistervoorbeeld

Delete after listening

Carriere teasers
Auteur Jan Willem van der Noordaa
Voorlezer Jan Willem van der Noordaa
Speelduur 3u 38m 27s
€ 12,95

Beschrijving

De kredietcrisis heeft een nieuw tijdperk ingeluid. Alles is anders en we worden elke dag uitgedaagd om ons denken te veranderen. Veranderingen die te maken hebben met leven en werken.

Thuis of op het werk, wij managen allemaal en de vraag is hoe we om moeten gaan met deze nieuwe wereld waarin onzekerheden en kansen voortdurend van plek verwisselen.

In twaalf verhalen geeft headhunter Jan Willem van der Noordaa zijn visie op de toekomst. Vrolijke, verbazingwekkende en soms ook grimmige verhalen waarin je tussen de regels door zijn gedachten over een betere toekomst kan beluisteren.

Luister naar de verhalen en volg uw eigen gedachten...

Inhoud
1. Delete after listening Een zonnig terras in Parijs, een vrouw spreekt mij aan. Zij lokt mij naar Londen voor een mysterieus verhaal over vrouwen en hun snel groeien macht in het bedrijfsleven...
2. Dirk de beul Zijn werknemers noemen een beul. De concurrentie begrijpt niet wie hij is. De markt weet maar 1 ding: deze man leidt het meest succesvolle online bureau in de branche. Zo simpel kan succes zijn...
3. Het etterbakje van de klas Mijn beste vriend maakte geen enkele school af en toch werd niemand van ons succesvoller dan hij. Nieuwsgierig?...
4. Visie (gedicht)
5.De waarheid van de leugen Cornelis vliegt continu op en neer tussen Amsterdam en New York. Tijdens deze vluchten verdient hij een vermogen. Check in en verbaas je...
6. Meesterlijk Een klein ventje weet al op jonge leeftijd wat leiderschap behelst en houdt iedereen in zijn ban. Wie weet gebeurt hetzelfde met jou...
7. Het Monster Een ontgoochelde manager neemt wraak op zijn werkgever. De gevolgen zijn niet te overzien. Geen verhaal voor de late avond...
8. Perfectionis (gedicht)
9. I fratelli Lombardi Een Italiaanse vierling wordt uitgeroepen tot zakenman van het jaar, maar niemand snapt hun succes. Jij straks wel...
10. Het Pornocircus Een Duitse zakenman denkt slapend rijk te worden met het eerste pornocircus ter wereld. Deze gedachte draait uit op een nachtmerrie...
11. De levensles Tom is 16 jaar en doet vakantiewerk op een zeer bijzondere plek. Hij leert daar veel over het managen van mensen. Bepaal zelf hoe gek je het vindt...
12. Kind (gedicht)
13. Tristesse en France Jeannot woont aan de Cote d’Azur in een prachtige villa. Hij leeft in stilte van het vermogen dat hij op bedenkelijke wijze vergaarde in Amerika. De stilte is helaas wel van een heel bijzondere aard...
14. The age of shape Managers hangen aan haar lippen. Zij wijst hen de weg. Anna Bernd is een vrouw die zich niets laat vertellen. Haar levensverhaal maakt jou duidelijk waarom...
15. Zo kan het ook Twee topbestuurders verblijven wekenlang in een zwaar bewaakte blokhut aan de rand van Lake Tacuma. Zij schrijven daar geschiedenis. Wellicht interessant voor jouw eigen toekomst...
16. Vader (gedicht)

Details

UitgeverMastwijk Consultancy
Publicatiedatum 15 mei 2015
ISBN 9789082383706
Taal Nederlands
Speelduur 3u 38m 27s
Bestandsgrootte 109 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Jan Willem van der Noordaa
Jan Willem van der Noordaa

Jan Willem van der Noordaa (1959) doorliep het Stedelijk Gymnasium te Haarlem om vervolgens magistraal te zakken voor zijn eindexamen. Na enige tijd gewerkt te hebben in de horeca besloot hij dat het toch raadzaam was om een diploma te halen en rondde het VWO af op zijn 21e. Een studie Rechten aan de UvA bracht niet de voldoening die hij beoogde en hij besloot om bij de toenmalige AMRO Bank te gaan werken, waar hij de post academische International Banking Course voltooide.

In 1986 kwam de reclamewereld op zijn pad en daarmee was zijn grote passie gevonden. Hij ontwikkelde zich tot merkstrateeg en adviseerde tot 1999 tal van beursgenoteerde ondernemingen op het gebied van positionering en merkenbeleid. Zijn werkveld strekte zich uit van de bancaire sector, retail, automotive, fmcg, de zorg, nutsbedrijven tot aan landelijke dagbladen. Daarnaast vervulde hij directieposities bij internationaal gelieerde communicatie adviesbureaus.

In 1999 verliet hij de bureauwereld en startte Beaufort. Een concept waarmee hij mensen trainde om alle zintuigen optimaal te benutten op het werk. In 2001 nam hij het werving & selectiebureau Mastwijk Consultancy over van USG People. Hij lanceerde het begrip Hearthunter en bouwde met zijn team Mastwijk Consultancy uit tot een zeer gerespecteerd Executive Search bureau in de communicatie-branche.

Sinds 2008 begeleidt hij complexe rekrutering trajecten, bemiddelt als mediator in zakelijke conflicten en leidt in de rol van carrière teaser discussies met professionals over werk en leven.

Toon aanbod