

De tweede november
Wie zat er achter de moord op Theo van Gogh?
Eind oktober 2004. Als informant van de AIVD rapporteert de jonge Nederlandse Marokkaan Hamid Mansur aan zijn superieur De Wolf dat de Hofstadgroep een aanslag beraamt op een bekende Nederlander.
€ 9,99
Beschrijving
Eind oktober 2004. Als informant van de AIVD rapporteert de jonge Nederlandse Marokkaan Hamid Mansur aan zijn superieur De Wolf dat de Hofstadgroep een aanslag beraamt op een bekende Nederlander. Wanneer De Wolf kort daarop wordt vermoord, is Hamid hoofdverdachte. Op de vlucht voor zowel Justitie als de Hofstadgroep kan hij niet anders dan wanhopig achter de waarheid zien te komen.
Dan ontvangt misdaadverslaggeefster Puck Labrie een intrigerend anoniem bericht waarin staat dat de dood van De Wolf niets met Hamid of de Hofstadgroep te maken heeft maar alles met de moord op Pim Fortuyn, ruim twee jaar eerder. Tegelijkertijd wil Theo van Gogh in Amsterdam bewijzen dat de dood van zijn vriend Fortuyn een complot was om de aankoop van de JSF veilig te stellen. Wanneer Puck en Hamid, onder levensgevaarlijke omstandigheden, achter de identiteit van de bekende Nederlander komen, is het de vroege ochtend van de tweede november.
Details
Imprint
CargoUitgever
Bezige Bij b.v., Uitgeverij De
Publicatiedatum
21 februari 2015
ISBN
9789403168906
Taal
Nederlands
Speelduur
9 uur 52 min 13 sec
Bestandsgrootte
1084 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Tags
Over de auteur
Tomas Ross (1944), pseudoniem van Willem Hogendoorn, is auteur en scenarist. Na zijn studie aan de School voor de Journalistiek in Utrecht werkte hij korte tijd als journalist voor Het Vaderland, waarna hij in 1974 zijn doctoraal niet-westerse sociologie behaalde aan de Universiteit van Amsterdam. In 1979 schreef hij zijn eerste boek, Loch Ness – mythe of werkelijkheid. Niet lang daarna volgde onder het pseudoniem Tomas Ross zijn eerste thriller, De honden van het verraad (1980).
Ross schreef sinds de vroege jaren tachtig tientallen romans, onder meer over het Englandspiel, de Greet Hofmans-affaire, de val van Srebrenica, de dood van Mathilde Willink en de moord op Pim Fortuyn. In vrijwel elk boek werkt hij een bestaand gegeven uit tot een verhaal waarin de feiten een even grote rol spelen als de verzonnen gebeurtenissen. Het is niet verwonderlijk dat Ross, zoon van een oud-verzetsman en pionier van de BVD, veel van zijn verhalen ontleent aan de Tweede Wereldoorlog en aan de activiteiten van de geheime inlichtingendienst. Drie van zijn romans werden bekroond met de Gouden Strop, de prijs voor de beste Nederlandstalige thriller: Bêta (1987), Koerier voor Sarajevo (1996) en De zesde mei (2003), ook werd hij in 2006 genomineerd voor De hand van God (2005).
Tomas Ross werkt als editor-at-large aan zijn eigen fondslijn Tomas Ross Crime (TRC), waarvoor hij nieuw schrijftalent werft en begeleidt.
Tomas Ross (1944), pseudoniem van Willem Hogendoorn, is auteur en scenarist. Na zijn studie aan de School voor de Journalistiek in Utrecht werkte hij korte tijd als journalist voor Het Vaderland, waarna hij in 1974 zijn doctoraal niet-westerse sociologie behaalde aan de Universiteit van Amsterdam. In 1979 schreef hij zijn eerste boek, Loch Ness – mythe of werkelijkheid. Niet lang daarna volgde onder het pseudoniem Tomas Ross zijn eerste thriller, De honden van het verraad (1980).
Ross schreef sinds de vroege jaren tachtig tientallen romans, onder meer over het Englandspiel, de Greet Hofmans-affaire, de val van Srebrenica, de dood van Mathilde Willink en de moord op Pim Fortuyn. In vrijwel elk boek werkt hij een bestaand gegeven uit tot een verhaal waarin de feiten een even grote rol spelen als de verzonnen gebeurtenissen. Het is niet verwonderlijk dat Ross, zoon van een oud-verzetsman en pionier van de BVD, veel van zijn verhalen ontleent aan de Tweede Wereldoorlog en aan de activiteiten van de geheime inlichtingendienst. Drie van zijn romans werden bekroond met de Gouden Strop, de prijs voor de beste Nederlandstalige thriller: Bêta (1987), Koerier voor Sarajevo (1996) en De zesde mei (2003), ook werd hij in 2006 genomineerd voor De hand van God (2005).
Tomas Ross werkt als editor-at-large aan zijn eigen fondslijn Tomas Ross Crime (TRC), waarvoor hij nieuw schrijftalent werft en begeleidt.