Luistervoorbeeld

ICT-wijzer voor uitgevers

Trends, projecten managen en samenwerken met ICT-leveranciers
Auteur Hans Lodders
Voorlezer Hans Lodders, Marije Rus
Speelduur 3u 2m 38s
€ 27,30

Beschrijving

Dat de invloed van ICT op uitgevers groot is wordt al jarenlang onderkend. Dat uitgevers ook vaak moeite hebben goed met ICT om te gaan wordt ook wel erkend, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.

Dit luisterboek zet daarom een aantal voor uitgevers relevante ICT trends op een rij en beschrijft de impact daarvan op uitgevers. Vast staat dat met deze trends de invloed van ICT op uitgevers voorlopig groot blijft en dat er derhalve nog veel ICT-projecten opgezet zullen blijven worden bij uitgevers. Vervolgens wordt dan ook dieper ingegaan op hoe je dergelijke projecten moet managen. Aangezien de impact van ICT op uitgevers groot is, zou je je kunnen afvragen of uitgevers zelf alle ICT kennis in huis zouden moeten hebben, of zich zouden moeten transformeren tot technologiebedrijven? Of beginnen technologieleveranciers misschien zelf uitgevers te worden?

In sommige gevallen is inderdaad sprake van dit soort vervagende grenzen. In andere gevallen wordt intensief samengewerkt of bestaat de ambitie samen te gaan werken. Uit onderzoek blijkt echter dat samenwerkingsverbanden tussen uitgevers en ICT-leveranciers de partijen vaak ‘overkomen’. Daarom gaat het luisterboek ook dieper in op het selecteren van ICT-partners en het opzetten van samenwerkingsverbanden tussen uitgevers en leveranciers.

Dit luisterboek is een wegwijzer voor uitgevers op het gebied van ICT-trends, het managen van dergelijke projecten en hoe je een samenwerking opbouwt met ICT-leveranciers. Het staat vol praktische tips, inzichten en meningen uit de praktijk, van zowel de auteur zelf als van uitgevers en leveranciers.

Inhoud
Inleiding
Hoofdstuk 1, deel 1: Achtergrond en trends
Hoofdstuk 1, deel 2: Het belang van ICT, samenwerkingen en projectmatig werken
Hoofdstuk 1, deel 3: Relevante technologische ontwikkelingen in de uitgeefbranche
Hoofdstuk 2, deel 1: Projecten managen
Hoofdstuk 2, deel 2: Wat is een project?
Hoofdstuk 2, deel 3: Hoe pak je een project aan?
Hoofdstuk 2, deel 4: Besturing per fase
Hoofdstuk 2, deel 5: Het Plan van Aanpak
Hoofdstuk 2, deel 6: Lessons learned in de praktijk van projectmanagement
Hoofdstuk 2, deel 7: Projectmanagement methodieken
Hoofdstuk 2, deel 8: Virtuele projectruimtes
Hoofdstuk 3, deel 1: Hoe ga je om met ict-leveranciers?
Hoofdstuk 3, deel 2: Make or buy in of outsourcen?
Hoofdstuk 3, deel 3: Hoe selecteer je de juiste ict-partner?
Hoofdstuk 3, deel 4: Hoe kom je tot een vruchtbare samenwerking?
Hoofdstuk 3, deel 5: De start van de feitelijke samenwerking
Hoofdstuk 4, deel 1: Tips een aanbevelingen uit de praktijk
Hoofdstuk 4, deel 2: Tips van uitgevers
Hoofdstuk 4, deel 3: Tips van ict-leveranciers en consultants
Colofon

Details

ImprintInCT
Uitgeverinct.publishing
Publicatiedatum 7 oktober 2007
ISBN 9789461491459
Taal Nederlands
Speelduur 3u 2m 38s
Bestandsgrootte 139 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Hans Lodders
Hans Lodders

Hans Lodders (1968) is werkzaam als zelfstandig projectmanager en adviseur op het gebied van het ontwikkelen en realiseren van nieuwe diensten voor bedrijven. Bij de trajecten waar hij bij betrokken is geweest, is vrijwel altijd sprake van een combinatie van complexe ICT-omgevingen, noodzakelijke organisatieveranderingen en ambitieuze business doelstellingen. Hij doet dit voor uitgevers en in de financiële sector.

Hans heeft ruime ervaring opgedaan bij Twynstra The Bridge (onderdeel van Twynstra Gudde managers en consultants), dat zich geheel richt op innovatie. Hij was daar o.m. verantwoordelijk voor de uitgeefbranche. Zijn basis is echter gelegd in Marketing en Business Development functies bij ICT-bedrijven, zowel bij software, als bij hardware leveranciers.
Hij heeft een bedrijfskundige chtergrond en publiceert regelmatig. Daarnaast is hij lid van de adviesraad van InCT, platform innovatief uitgeven.

Toon aanbod