

De ideeën van Giep Franzen over marketing, merken en reclame
Hoorcolleges over het werk van Nederlandse managementauteurs
Giep Franzen werd uitgeroepen tot reclameman van de twintigste eeuw en bepaalde het denken over commerciële communicatie en strategisch ‘brand management'.
€ 18,94
Beschrijving
Giep Franzen werd door de lezers van twee vakbladen uitgeroepen tot reclameman van de twintigste eeuw. Die eretitel dankt de nestor van het reclamevak aan zijn grote betekenis voor het denken over commerciële communicatie en strategisch ‘brand management'. In 1962 richtte Franzen samen met Nico Hey en Martin Veltman het beroemdste reclamebureau van Nederland op: fhv. Zijn eerste boek, Mensen, producten en reclame gold jarenlang als standaardwerk. Sindsdien schreef hij een halve boekenplank vol over de effectiviteit van reclame en het merk.
Giep Franzen provoceert graag. Met zijn prikkelende uitspraken wil hij reclamemakers en adverteerders verleiden tot een gepassioneerder relatie met de wetenschap dan het verstandshuwelijk waarvan tot nu toe sprake is. Merkenbouwers laten zich volgens hem nog steeds liever leiden door intuïtie en creativiteit dan door effectief reclamemaken.
Dit luisterboek is tot stand gekomen met medewerking van Giep Franzen. De redactie heeft zich bij het samenstellen van de teksten gebaseerd op zijn boeken, diverse artikelen en een uitgebreid interview voorafgaand aan de opnames.
Inclusief een Word-bestand met de integrale tekst.
Inhoud
1. Introductie
2. Wie is Giep Franzen?
3. De geschiedenis van merken
4. De essentie van Brand Management
5. Het bouwen van een merkpersoonlijkheid
6. Merkenportfolio en merkarchitectuur
7. Hoe reclame echt werkt
8. Het 'Gesamkunstwerk'
9. De voorbeelden van Giep Franzen
10. Een karakterschets (door Harry Starren)
Details
Imprint
MainpressUitgever
Mainpress
Publicatiedatum
13 oktober 2008
ISBN
8719244141487
Taal
Nederlands
Speelduur
1 uur 9 min 34 sec
Bestandsgrootte
58 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app