

Internetmarketing
De Marketingbox deel 2
In de mediamix van de consument wordt internet steeds belangrijker. In dit luisterboek wordt u een helpende hand toegereikt om online activiteiten succesvol in te zetten en te benutten. Deel 2 van 'De Marketingbox'.
€ 18,94
Beschrijving
Internet is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Als we kijken naar de tijd die Nederlanders aan verschillende media besteden, dan blijkt internet met 20 procent op de derde plek te staan, vlak achter radio en televisie. Onder jongeren staat internet zelfs op de eerste plaats. In de mediamix van de consument neemt internet op dit moment 25 procent voor haar rekening.
Maar opmerkelijk genoeg beantwoorden Nederlandse merken dit mediagedrag met een schamele 3 procent internet in hun mediamix. Schrikbarend eigenlijk, want de basis van marketing is nog altijd het analyseren van veranderend consumentengedrag en daar dan ook daadwerkelijk op inspelen.
Ongetwijfeld kent u de term Web 2.0. Maar wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? De term Web 2.0 verwijst naar wat sommigen zien als de tweede fase in de ontwikkeling van het World Wide Web. Eigenlijk is het niet meer dan een nieuwe generatie webpagina’s op het internet die gebruik maakt van de laatste technieken. Bij deze vernieuwende websites staat alles in het teken van delen. Het delen van links, foto’s, contacten, lijstjes, en persoonlijke voorkeuren: uw hele leven. En het mooie is dat u er geen software meer voor nodig hebt, een browser volstaat. Verder doet u (en gebeurt) alles online: informatie delen, samenwerken, enzovoort.
Kortom: internet is in een razend tempo uitgegroeid tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Een kanaal dat geen enkele organisatie nog langer kan negeren. Deze aflevering van De Marketingbox reikt u een helpende hand toe om online activiteiten succesvol in te zetten en te benutten. De focus ligt hierbij op uw website.
De centrale vraag luidt: hoe kunt u uw website beter laten renderen? In drie stappen wordt deze vraag beantwoord. Eerst wordt gekeken welke mogelijkheden er zijn om via het internet contact te leggen. Hoe vergroten we bezoek van onze website door onze doelgroep? Daarna verschuift het perspectief naar de conversie: wat kunt u allemaal doen om bezoekers van uw website te stimuleren klant te worden? En ten slotte is er de nodige aandacht voor loyaliteit: hoe houdt u de klant vast en hoe stimuleert u herhalingsaankopen?
De volledige tekst wordt als pdf-bestand meegeleverd. Dit luisterboek is deel 2 van De Marketingbox.
Inhoud
1. Inleiding
2. Zoekmachinemarketing
3. Online adverteren
4. Offline adverteren
5. Viral marketing
6. Affiliate- of partnerprogramma
7. Corporate weblogs
8. Conversie, gebruiksgemak
9. Conversie, content
10. Loyaliteit
11. Afsluiting
Details
Imprint
MainpressUitgever
Mainpress
Publicatiedatum
5 december 2008
ISBN
8719244141791
Taal
Nederlands
Speelduur
1 uur 6 min 31 sec
Bestandsgrootte
55 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app