Relatiemarketing en CRM
Relatiemarketing en CRM

Relatiemarketing en CRM

De Marketingbox deel 4

Of uw organisatie zich nu oriënteert of heroriënteert op CRM, de cruciale vragen zijn dezelfde: hoe centraal moet de klant staan en welke kosten wegen nog op tegen de beoogde baten? Deel 4 van 'De Marketingbox'.

Serie

Auteur

Rob Beltman

Speelduur

1 uur 6 min

€ 18,94

Beschrijving

Veel marketeers zien het als hun taak de klant centraal te stellen in de organisatie en een groeiend bestand van tevreden en waardevolle klanten op te bouwen. Zeker nu! Want door de versnippering van het medialandschap en de opkomst van nieuwe communicatie en distributiekanalen verliest de marketeer de regie. En dat maakt het managen van goede klantrelaties uiterst lastig. CRM leek tot voor kort hét antwoord op de vraag hoe een organisatie met vele klanten tegelijk een betekenisvolle relatie kon aangaan en uitbouwen. Nu de rook van de hype is opgetrokken, rest de vraag hoe om te gaan met het CRM-gedachtegoed en de ontwikkelingen die marketing steeds persoonlijker maken.

Of uw organisatie zich nu oriënteert of heroriënteert op CRM, de cruciale vragen zijn dezelfde: hoe centraal moet de klant staan en welke kosten wegen nog op tegen de beoogde baten? En: hoe ontwikkelt u een organisatie waarin de juiste klantfocus wordt bereikt? Welke organisatiestructuur en cultuur is wenselijk? En welke processen en ondersteunende technologie zijn nodig? Dit zijn een paar van de vragen die in deze aflevering van De Marketingbox worden beantwoord.

Na beluistering van deze aflevering kent u de succes- en faalfactoren van CRM. En daarmee bent u in staat om nieuwe succesvolle CRM-initiatieven te ontwikkelen of bestaande initiatieven even succesvol uit te bouwen.

De volledige tekst wordt als pdf-bestand meegeleverd. Dit luisterboek is deel 4 van De Marketingbox.

Inhoud
1. Inleiding
2. Moeizame ontwikkeling
3. Failliet van massamarketing
4. De CRM cyclus
5. Bouwstenen van een CRM omgeving
6. Visie en strategie
7. Datamanagement
8. Klantmanagement
9. Kanaalmanagement
10. Relatiegerichte interne organisatie
11. Succes- en faalfactoren
12. CRM in vogelvlucht
13. Afsluiting

Details

Imprint

Mainpress

Uitgever

Mainpress

Publicatiedatum

5 december 2008

ISBN

8719244141814

Taal

Nederlands

Speelduur

1 uur 6 min

Bestandsgrootte

56 MB

Formaat

mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Categorieën

Tags