

Marketing performance
De Marketingbox deel 10
Maak uw marketinginspanningen inzichtelijk en leg verbanden tussen klanttevredenheid en winstgevendheid. Leer over de combinatie van moderne besturings-concepten en marketing. Deel 10 van 'De Marketingbox'.
€ 18,94
Beschrijving
Ruim dertig jaar buigen (commercieel) verantwoordelijken zich nu al over de vraag hoe men marketingbestedingen beter kan laten renderen. Maar pas sinds enkele jaren lijkt dit vraagstuk ook écht op het netvlies van de marketeer te staan. Uit nood, want zijn positie komt steeds meer onder druk te staan. Van de huidige marketeer wordt verwacht dat hij zijn toegevoegde waarde financieel inzichtelijk kan maken, zodat toekomstige investeringen in commerciële activiteiten beter verantwoord kunnen worden. Meten is weten, maar dan is het wel prettig als je weet wát en hóe je meet. Zeker als om weinig tastbare zaken als klantwaarde of merkattitude gaat. In deze aflevering van De Marketingbox leert u de mogelijkheden om uw commerciële investeringen en activiteiten inzichtelijker te maken.
Daarnaast is er uitgebreid aandacht voor de achterkant van de zogenaamde 'marketing metrics'. Tot voor kort waren marketing en prestatiemanagement twee totaal gescheiden werelden. De financiële afdeling was samen met IT verantwoordelijk voor de interne managementinformatie, terwijl marketing de externe informatiestromen beheerde. Maar het verschil tussen front en back office verdwijnt. Geen enkele organisatie staat op zichzelf, en het besef dringt door dat de meeste ‘performance’ buiten de bedrijfsmuren wordt gerealiseerd. Ook verstrekken meer en meer bedrijven managementinformatie aan klanten, bij wijze van extra service. Balanced scorecards worden daarmee onderdeel van de klantpropositie.
Na beluistering van deze aflevering kunt u uw marketinginspanningen inzichtelijk maken, en verbanden leggen tussen bijvoorbeeld klanttevredenheid en winstgevendheid. En u bent in staat, op basis van gedegen marketing metrics, zogenaamde 'performance networks' te introduceren, de combinatie dus van moderne besturingsconcepten en marketing.
De volledige tekst wordt als pdf-bestand meegeleverd. Dit luisterboek is deel 10 van De Marketingbox.
Inhoud
1. Inleiding
2. De Balanced Scorecard
3. Strategy Maps
4. Accountability
5. Prestatieindicatoren
6. Marketing Metrics
7. Leerpunten
8. Afsluiting
Details
Imprint
MainpressUitgever
Mainpress
Publicatiedatum
5 december 2008
ISBN
8719244141876
Taal
Nederlands
Speelduur
0 uur 56 min 58 sec
Bestandsgrootte
41 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app