Luistervoorbeeld

Free

The Future of a Radical Price
Auteur Chris Anderson
Voorlezer Chris Anderson
Speelduur 6u 58m 9s
€ 0,00

Beschrijving

In zijn revolutionaire bestseller The Long Tail toont Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met Free schreef Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. ‘Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat je nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander er door te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet.

Chris Anderson laat in Free zien hoe je kunt concurreren met je concurrenten wanneer zij weggeven wat jij probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. Free is een luisterboek waarin de luisteraar zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.


In Free, Chris Anderson explores this radical idea for the new global economy and demonstrates how this revolutionary price can be harnessed for the benefit of consumers and businesses alike.

Inhoud
Prologue
Chapter 1: The Birth of Free

What Is Free?
Chapter 2: Free 101
Chapter 3: The History of Free
Chapter 4: The Psychology of Free

Digital Free
Chapter 5: Too Cheap to Matter
Chapter 6: Information Wants to Be Free
Chapter 7: Competing with Free
Chapter 8: Demonetization
Chapter 9: The New Media Models
Chapter 10: How Big is the Free Economy

Freakonomics and The Free World
Chapter 11: Econ 000
Chapter 12: Non-Monetary Economies
Chapter 13: Waste is Good Sometimes
Chapter 14: The Free World
Chapter 15: Imagine Abundance
Chapter 16: You Get What You Pay For
Coda: Free In a Time of Economic Crisis
Appendix A: Free Rules - The Ten Principles of Abundance Thinking
Appendix B: Freemium Tactics - Finding a Freemium Model That Works for You
Appendix C: Fify Business Models Build on Free

Details

ImprintHyperion Books
UitgeverChris Anderson
Publicatiedatum 26 juli 2009
ISBN 9789461496836
Taal Engels
Speelduur 6u 58m 9s
Bestandsgrootte 291 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Recensies uit de pers

'Anderson analyseert op grondige wijze hoe de dynamiek van Gratis het zakendoen zoals we het kennen, verandert.' (Martijn Aslander, lifehacking.nl)

Over de auteur
Photo Chris Anderson
Chris Anderson

Chris Anderson (1961) is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde. Hij is vooral bekend geworden van het begrip Long Tail, dat door hem geïntroduceerd werd in een artikel in Wired Magazine uit oktober 2004. Het beschrijft bepaalde economische modellen van winkels als Amazon.com of Bol.com. Zijn artikel resulteerde in het boek The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More (2006). (The Long Tail, Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer).


Chris Anderson (1961) is editor-in-chief of Wired, which has won a National Magazine Award under his tenure. He wrote an article in the magazine entitled The Long Tail, which he expanded upon in the book The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More (2006). He currently lives in Berkeley, California, with his wife and five young children.

Before joining Wired in 2001, he worked at The Economist, where he launched their coverage of the Internet. He also has a degree in physics from George Washington University and did research at Los Alamos National Laboratory. He has also worked at the journals Nature and Science.

His newest book, entitled Free, which examines the rise of pricing models which give products and services to customers for free, was released on July 7, 2009, by Hyperion.

Toon aanbod