In zeven stappen naar klantgerichtheid
In zeven stappen naar klantgerichtheid

In zeven stappen naar klantgerichtheid

Actuele managementonderwerpen besproken

Wat is klantgerichtheid en vooral: wat is het niet? Waarom u klantgericht zou willen werken, en hoe u uw organisatie klantgericht maakt.

Serie

Auteur

Jos Burgers

Sprekers

Ben Maasdam, Jos Burgers

Speelduur

0 uur 54 min

€ 19,94

Beschrijving

Klanten zijn de bron van het bestaan van elke organisatie. Het is daarom niet meer dan normaal dat organisaties klantvriendelijk zijn. Inderdaad, niet meer dan normaal, dus niet genoeg. Wie er zeker van wil zijn dat zijn inkomstenbron niet opdroogt, moet klantgericht zijn. En klantgerichtheid is heel iets anders dan klantvriendelijkheid.

Bij klantgerichtheid draait het erom de klant niet te geven wat hij vraagt maar wat hij nodig heeft. Dat zijn meestal twee zeer verschillende dingen. Een kapper bijvoorbeeld 'doet' helemaal niet in knippen, maar in zelfvertrouwen. Dat knippen doet hij er gewoon bij. Het is natuurlijk wel belangrijk dat zijn medewerkers dat ook weten.

In deze aflevering van Management Topics kunt u horen wat klantgerichtheid is en vooral ook niet is, waarom u klantgericht zou willen werken en hoe u uw organisatie klantgericht maakt. Jos Burgers ontwierp hiervoor zeven stappen die uitgebreid aan bod komen. De tekst wordt geflankeerd door drie columns die door Jos Burgers zelf zijn ingesproken.

Dit luisterboek maakt deel uit van Management Topics, een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat. Klik hier voor een overzicht van de reeks.

Inclusief een pdf-bestand met de integrale tekst.

Inhoud
1. Inleiding
2. Boren en gaten
3. Waar doet u in?
4. Klantgerichtheid meten
5. Misverstanden rond klantgerichtheid
6. Lastpakken
7. Waarom klantgericht werken?
8. In zeven stappen naar een klantgerichte organisatie
9. Klantgerichtheid in vogelvlucht
10. De gelukkige klant
11. Afsluiting

Details

Imprint

Mainpress

Uitgever

Mainpress

Publicatiedatum

21 november 2008

ISBN

8719244141708

Taal

Nederlands

Speelduur

0 uur 54 min

Bestandsgrootte

55 MB

Formaat

mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Categorieën

Tags

Meer auteur Jos Burgers Bekijk alles

Met tevreden klanten schiet je weinig op
€ 9,95

Meer spreker Ben Maasdam Bekijk alles

Ben Maasdam

Ben Maasdam

Les Daniels, Steve Rasnic Tem

€ 10,50
Ben Maasdam presenteert
5.0

Ben Maasdam presenteert

Frederic Forsyth, Guy de Maupassant

€ 10,50
Akelig spannend en eng

Akelig spannend en eng

C.S. Forrester, M. Rodes James

€ 10,50
Spannende verhalen

Spannende verhalen

Fredric Brown, Stanley Allen

€ 10,50

Meer spreker Jos Burgers Bekijk alles

Met tevreden klanten schiet je weinig op
€ 9,95