Marktonderzoek
Marktonderzoek

Marktonderzoek

De Marketingbox deel 6

Met de opkomst van onderzoek via internet en online panels is zelf onderzoek uitzetten veel eenvoudiger geworden. Leer alle 'ins & outs' van marktonderzoek. Deel 6 van 'De Marketingbox'.

Serie

Auteurs

Rob Beltman, Yousri Mandour

Spreker

Ben Maasdam

Speelduur

1 uur 13 min

€ 18,94

Beschrijving

De afgelopen jaren is het marktonderzoeklandschap behoorlijk veranderd. Met de opkomst van onderzoek via internet en online panels is zelf onderzoek uitzetten veel eenvoudiger geworden. Toch ligt de toegevoegde waarde van marktonderzoek heviger onder vuur dan ooit. Zo lijkt de Nederlandse bevolking compleet onderzoeksmoe. En ook de kwaliteit van de onderzoeksuitkomsten laat nogal eens te wensen over, omdat deze vaak niet goed aansluit bij de realiteit. Maar waar loopt nu precies de trein uit het spoor in het onderzoekproces?

In deze aflevering van De Marketingbox loodsen we u door alle fasen van het marktonderzoekproces. We beginnen bij een scherpe formulering van uw onderzoeksvragen en -doelstellingen. Wat mag u verwachten van de uitkomsten? Welke onderzoeksmethoden en -kanalen staan u ter beschikking en hoe maakt u een goede keuze, afhankelijk van uw specifieke situatie? Vervolgens zoomen we in op de mogelijkheden binnen datacollectie, analyse van de resultaten, en effectieve vormen van rapportage.

In deze aflevering wordt speciale aandacht besteed aan technieken om meer inzicht te krijgen in een juiste prijsstelling voor uw producten en/of diensten. En aan technieken om de latente behoeften van uw doelgroep boven tafel te krijgen, zodat de mogelijkheden voor productontwikkeling en innovaties zichtbaar worden.

Na beluistering van deze aflevering kent u alle 'ins & outs' van marktonderzoek, zodat u niet alleen onderzoek kunt initiëren maar ook een volwassen gesprekspartner bent voor specialistische uitvoerders.

De volledige tekst wordt als pdf-bestand meegeleverd. Dit luisterboek is deel 6 van De Marketingbox.

Inhoud
1. Inleiding
2. Ontwikkelingen in marktonderzoek
3. Het opzetten van een marktonderzoek
4. Onderzoeksinstrumenten
5. Kwalitatief onderzoek: interviews, focusgroepen en observaties
6. Kwantitatief onderzoek: de enquête, conjunct meten en resultaatgericht onderzoek
7. Analyse
8. Rapportage
9. Afsluiting

Details

Imprint

Mainpress

Uitgever

Mainpress

Publicatiedatum

5 december 2008

ISBN

8719244141838

Taal

Nederlands

Speelduur

1 uur 13 min

Bestandsgrootte

62 MB

Formaat

mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Categorieën

Tags

Meer spreker Ben Maasdam Bekijk alles

Ben Maasdam

Ben Maasdam

Les Daniels, Steve Rasnic Tem

€ 10,50
Ben Maasdam presenteert
5.0

Ben Maasdam presenteert

Frederic Forsyth, Guy de Maupassant

€ 10,50
Akelig spannend en eng

Akelig spannend en eng

C.S. Forrester, M. Rodes James

€ 10,50
Spannende verhalen

Spannende verhalen

Fredric Brown, Stanley Allen

€ 10,50