

Management Topics: Maak van je organisatie een crisiskampioen!
Actuele managementonderwerpen besproken
Hoe overleef je als bedrijf de crisis? En hoe kun je zelfs sterker uit een crisis tevoorschijn komen? Met andere woorden: hoe word je een ware crisiskampioen?
€ 19,94
Beschrijving
In deze aflevering van Management Topics' een actueel onderwerp: de crisis. Wat preciezer: hoe overleef je als bedrijf de crisis? En hoe kun je zelfs sterker uit een crisis tevoorschijn komen? Met andere woorden: hoe word je een ware crisiskampioen?
Waar een crisis is, zijn verliezers. Maar er zijn ook altijd winnaars. Ondanks alle ellende die een crisis veroorzaakt. Denk maar aan Coca-Cola, Proctor & Gamble, IBM en Hero na de depressie van de jaren twintig, Southwest Airlines na de aanslagen op 11 september 2001. Ook in de huidige crisis staan er bedrijven op die zich als ware crisiskampioenen ontpoppen.
De vraag is nu wat sommige bedrijven tot winnaar maakt. Waarom lukt het de één om van de crisis te profiteren, terwijl de ander alleen maar dieper in het moeras zakt? Wat kenmerkt de winnaars? Waar halen zij de kracht vandaan om te pieken wanneer anderen in het dal zitten?
Hans van der Loo vertelt in Maak van je organisatie een crisiskampioen! welke kenmerkende eigenschappen crisiskampioenen hebben. Hij laat zien hoe zij deze kwaliteiten op de juiste wijze met elkaar verbinden, zodat ze in staat zijn om boven zichzelf en anderen uit te stijgen. Van der Loo illustreert dit met een vergelijking tussen Nokia en Ericsson.
Inhoud
1 Inleiding
2 Ondeugden van crisismanagement
3 Het clichébeeld van een crisis
4 Crises als rommelig proces
5 Nokia versus Ericsson: kleine brand, grote gevolgen
6 Waarom Nokia piekte en Ericsson niet
7 De kracht van de crisiskampioen
8 Conclusie
Details
Imprint
MainpressUitgever
Mainpress
Publicatiedatum
24 december 2009
ISBN
8719244142361
Taal
Nederlands
Speelduur
1 uur 8 min 31 sec
Bestandsgrootte
56 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app