

De One Minute Manager werkt met topteams
Werken aan teams is investeren in groei
De auteurs beschrijven het ontwikkelingsproces dat een manager doorloopt om van zichzelf en zijn medewerkers een topteam te maken. Een realistische stap-voor-stapgids, geschikt voor managers op elk niveau.
€ 14,99
Beschrijving
Teamwerk is mensenwerk en blijft de kern van vele werkprocessen – alle technologische ontwikkelingen ten spijt. Daarom blijft de methode die Ken Blanchard en Donald en Eunice Carew in dit boek uiteenzetten, een welkome aanvulling in de One Minute Managerreeks. De auteurs beschrijven het ontwikkelingsproces dat een manager doorloopt om van zichzelf en zijn medewerkers een topteam te maken. Elk team, aldus Blanchard, maakt vier fasen door:
1 oriëntatie, kennismaking en het eerste enthousiasme;
2 de eerste tegenslagen en teleurstelling;
3 integratie, hernieuwd en versterkt begrip van het team en de doelstellingen;
4 productie, effectiviteit en succes.
Doordat de auteurs ook oog hebben voor de onvermijdelijke tegenslagen en problemen, is dit een realistische stap-voor-stapgids, geschikt voor managers op elk niveau in elke bedrijfstak.
De luisterboeken van Business Contact voorzien in de grote behoefte van mensen in het bedrijfsleven om via cd – met name in de auto – kennis te nemen van de beste managementliteratuur. De parabels van Ken Blanchard bieden een bijzondere combinatie van entertainment en informatie, die uitermate geschikt is voor dit medium.
Inhoud
1. De One Minute Manager krijgt een telefoontje
2. Het probleem
3. Het belang van groepen
4. Kenmerken van topteams
5. Het belang van inzicht
6. Diagnose
7. Groepsdynamiek begrijpen
8. Fase 1: Oriëntatie
9. Fase 2: Onvrede
10. Fase 4: Productie
11. Fase 3: Integratie
12. Veranderingen in productiviteit en mentaliteit
13. Aanpassingsvermogen
14. De vier leiderschapstijlen
15. Taak- en groepsprocesfuncties
16. De ander iets leren
17. De concepten toepassen
18. De vragen beantwoorden
19. De weg naar empowerment realiseren
20. Wanneer van leiderschapstijl veranderen?
21. Terugval
22. Procesobservatie
23. Het begrijpen van groepsdynamiek
24. De manager als leraar
25. De nieuwe One Minute Managers
26. Delen met anderen
Details
Imprint
Uitgeverij BusinessContactUitgever
Atlas Contact, Uitgeverij
Publicatiedatum
7 september 2013
ISBN
9789047006978
Taal
Nederlands
Speelduur
1 uur 56 min 39 sec
Bestandsgrootte
88 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Over de auteur
Ken Blanchard (1939) is president-directeur van de Ken Blanchard Companies in Californië. Zijn bekendste boek is De One Minute Manager, waarvan er wereldwijd meer dan 12 miljoen exemplaren zijn verkocht. Hij heeft vele prijzen gewonnen voor zijn aandeel op het gebied van management en leiderschap. The National Speakers Association beloonde hem met de hoogste prijs, de "Council of Peers Award of Excellence".
Donald Carew is founding associate bij de Ken Blanchard Companies. Hij is psycholoog, consultant, trainer en spreker. Hij is emeritus professor bij de Universiteit van Massachusetts.
Eunice Parisi-Carew is een expert op het gebied van teambuilding, leiderschap en organisatieverandering. Ze doceerde aan verscheidene universiteiten. Ze is founding associate bij de Ken Blanchard Companies.
Ken Blanchard (1939) is president-directeur van de Ken Blanchard Companies in Californië. Zijn bekendste boek is De One Minute Manager, waarvan er wereldwijd meer dan 12 miljoen exemplaren zijn verkocht. Hij heeft vele prijzen gewonnen voor zijn aandeel op het gebied van management en leiderschap. The National Speakers Association beloonde hem met de hoogste prijs, de "Council of Peers Award of Excellence".
Donald Carew is founding associate bij de Ken Blanchard Companies. Hij is psycholoog, consultant, trainer en spreker. Hij is emeritus professor bij de Universiteit van Massachusetts.
Eunice Parisi-Carew is een expert op het gebied van teambuilding, leiderschap en organisatieverandering. Ze doceerde aan verscheidene universiteiten. Ze is founding associate bij de Ken Blanchard Companies.