De twaalf belangrijkste lessen uit MBA in één dag
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
De twaalf belangrijkste inzichten uit het MBA in één dag-programma biedt de twaalf belangrijkste inzichten op het gebied van leiderschap, organisatie, strategie en uitvoering.
€ 9,95
Beschrijving
De twaalf belangrijkste inzichten uit het MBA in één dag-programma biedt de twaalf belangrijkste inzichten op het gebied van leiderschap, organisatie, strategie en uitvoering.
Ben Tiggelaar geeft zijn visie op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers en gaat in op de volgende thema's:
- Leiderschap: hoe geef je effectief leiding aan jezelf en aan anderen?
- Organisatie: hoe bouw je een succesvolle organisatie?
- Strategie: hoe ontwikkel je een goede strategie?
- Uitvoering: hoe kun je je plannen effectief uitvoeren?
- Tenslotte kijkt hij naar de vraag hoe je praktisch gebruik kunt maken van deze MBA in één dag-ideeën.
Na het succes van de eerste tien MBA in één dag-luisterboeken kon een vervolg niet uitblijven. Ben Tiggelaar presenteert daarom een volledig nieuwe reeks van tien MBA in één dag-luisterboeken met daarin een frisse blik op de beste ideeën van de belangrijkste managementgoeroes.
In een klein uurtje ben je helemaal bij, zit je vol inspiratie en heb je tal van bruikbare tips waar je meteen mee aan de slag kunt.
EXTRA: Bij elk audioprogramma krijg je ook een PDF met de integrale tekst en alle gebruikte bronnen. Handig wanneer je iets wilt opzoeken in de tekst of daarbuiten.
Inhoud
1. Welkom
2. De beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers
3. Leiderschap kun je leren (les 1)
4. Dé aanpak voor alles en iedereen bestaat niet (les 2)
5. Overwin jezelf en help anderen dat ook te doen (les 3)
6. Organisatiestructuur reguleert menselijk gedrag (les 4)
7. Klanten willen één proces dat om hen draait (les 5)
8. Denk vanuit de sterke punten van medewerkers (les 6)
9. Alleen de klant bepaalt of je strategie klopt (les 7)
10. Strategie draait om samenhang (les 8)
11. Hou vast aan je plan én experimenteer (les 9)
12. Uiteindelijk draait het om menselijk gedrag (les 10)
13. Richt je op de onderwerpen die écht tellen (les 11)
14. Vertaal langetermijnambities naar dagelijks werk (les 12)
15. De praktische waarde van de ideeën uit MBA in één dag
Details
Imprint
Tyler Roland PressUitgever
Tyler Roland Press
Publicatiedatum
22 november 2014
ISBN
9789079445851
Taal
Nederlands
Speelduur
1 uur 3 min 46 sec
Bestandsgrootte
91 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Tags
Over de auteur
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.