De ideeën van Philip Kotler over marketing
Management Classics - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes (serie)
Philip Kottler is de grondlegger van het vakgebied marketing. Zijn 4P's (Product, Prijs, Plaats, Promotie) zijn wereldberoemd en zijn gevolgd door talloze andere P's.
€ 9,95
Beschrijving
Philip Kotler (1931) is al decennialang hoogleraar marketing aan de Kellogg School of Management, onderdeel van de Northwestern University in Chicago. Hij studeerde economie aan dezelfde universiteit en promoveerde daarna als econoom aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Vervolgens begon Kotler een wetenschappelijke carriere met aandacht voor economie, wiskunde en gedragswetenschap, waarna hij uiteindelijk de belangrijkste grondlegger werd van het vakgebied marketing.
Philip Kotler is de auteur van bestsellers als Marketing Management en Principles of Marketing. Daarnaast publiceerde hij meer dan 100 wetenschappelijke artikelen waarvan er meerdere bekroond werden.
Auteur en presentator Ben Tiggelaar heeft ruim 8 meter managementboeken teruggebracht tot 10 luisterboeken. In elk luisterboek bespreekt Tiggelaar de belangrijkste ideeën van een goeroe in circa 50 minuten. Ideaal voor die momenten waarop u uw tijd nuttiger zou willen besteden, zoals in de file. Bij ieder luisterboek is bovendien een pdf-bestand met de integrale tekst opgenomen.
Dit luisterboek maakt deel uit van de MBA in één dag - Management Classics-serie, een volledig nieuwe, herziene versie van de bestsellerreeks Management Classics uit 2003. Nieuwe boeken, nieuwe artikelen, nieuwe interviews zijn gelezen, vergeleken, besproken en samengevat. Deze nieuwe uitgave is volledig herschreven en opnieuw opgenomen om de kern van de ideeën van de belangrijkste managementgoeroes nog krachtiger en duidelijker over te brengen.
Inhoud
1. Welkom
2. Wie is Philip Kotler eigenlijk?
3. De visie van Philip Kotler
4. Marketing: de klant centraal
5. Het product
6. De prijs
7. De plaats
8. De promotie
9. Bijzondere vormen van marketing volgens Kotler
10. Lof en kritiek
11. De praktische waarde van Kotlers ideeën
Details
Imprint
Tyler Roland PressUitgever
Tyler Roland Press
Publicatiedatum
27 maart 2009
ISBN
9789079445448
Taal
Nederlands
Speelduur
0 uur 43 min 27 sec
Bestandsgrootte
36 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Tags
Over de auteur
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.