Luistervoorbeeld

The Ideas of Eli Goldratt About Management

MBA in One Day - Management Classics
SerieMBA in One Day
Auteur Ben Tiggelaar
Voorlezer Bill Hoopes
Speelduur 47m 11s
€ 9,95

Beschrijving

Eliyahu M. Goldratt was born in Israel in 1948. He studied physics and philosophy at the universities of Tel Aviv and Bar-Ilan. After studying he spent a couple of years working in the US and the UK, and still is leading a firm that developed production planning software, among other things.

Ever since Eli Goldratt wrote his book The Goal in 1984, he has enjoyed international renown as business consultant and management guru. In The Goal he introduced his Theory of Constraints, which since then he has worked out in more detail for a variety of disciplines, including IT, project management and marketing.

Goldratt has sold over five million books in more than 20 languages. He has also produced instruction videos explaining his ideas and has even written a play about them.

One of Goldratt´s favorite pastimes was provoking managers. He thrived on making fun of the latest ideas on business administration and management. In an interview he once said: "My approach is mainly common sense. But this means that what goes on in most companies is common nonsense. A lot of management ideas are bullshit. Strategy is long-term bullshit and Activity Based Costing is very precise bullshit. But it´s still bullshit."

Goldratt died in 2011.

MBA in One Day - Management Classics is a series of 10 audio programs from author Ben Tiggelaar about the insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of: Stephen Covey, Peter Drucker, Eli Goldratt, Michael Hammer, Kaplan & Norton, Philip Kotler, Henry Mintzberg, Tom Peters, Michael Porter, and Robert Quinn.

Contents
1 Welcome
2 Who is Eli Goldratt?
3 The Vision of Eli Goldratt
4 The Theory of Constraints
5 Applying the Theory of Constraints to Business Processes
6 Goldratt on Project Management
7 Solving Problems Goldratt's Way
8 Goldratt on Marketing
9 Praise and Criticism
10 The Practical Value of Goldratt's Ideas

Details

UitgeverTyler Roland Press
Publicatiedatum 27 juni 2011
ISBN 9789079445295
Taal Engels
Speelduur 47m 11s
Bestandsgrootte 26 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Ben Tiggelaar
Ben Tiggelaar

Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.

Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.

Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.

Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.

Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.

Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.

Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.

Toon aanbod