Luistervoorbeeld

The Ideas of Michael Porter About Strategy

MBA in One Day - Management Classics
SerieMBA in One Day
Auteur Ben Tiggelaar
Voorlezer Bill Hoopes
Speelduur 49m 38s
€ 9,95

Beschrijving

Michael Porter is basically occupied with just one topic: Strategy. But let´s face it: strategy is so broad and deep you could spend a lifetime studying it. Which is precisely what Michael Porter has been doing. For several decades, in fact, he has been studying and writing about nothing else.

There are many definitions for strategy, but most of them – including Michael Porter´s – center on the long-term direction of a company. Porter says: “Sound strategy starts with having the right goal. And I argue that the only goal that can support a sound strategy is superior profitability. If you don't begin with that goal and go after it pretty directly, you will quickly be led to actions that will undermine strategy. If your goal is anything but profitability -- if it's to be big, or to grow fast, or to become a technology leader -- you'll hit problems.”

MBA in One Day - Management Classics is a series of 10 audio programs from author Ben Tiggelaar about the insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of: Stephen Covey, Peter Drucker, Eli Goldratt, Michael Hammer, Kaplan & Norton, Philip Kotler, Henry Mintzberg, Tom Peters, Michael Porter, and Robert Quinn.

Contents
1 Welcome
2 Who is Michael Porter
3 Michael Porter's Vision
4 Strategy
5 Five Forces Shaping Your Strategic Possibilities
6 Three Basic Strategies According to Porter
7 Strategy and the Value Chain
8 Strategy at Country Level
9 Porter on Current Strategic Issues
10 Praise and Criticism
11 The Practical Value of Porter's Ideas

Details

UitgeverTyler Roland Press
Publicatiedatum 27 juni 2011
ISBN 9789079445356
Taal Engels
Speelduur 49m 38s
Bestandsgrootte 27 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Ben Tiggelaar
Ben Tiggelaar

Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.

Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.

Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.

Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.

Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.

Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.

Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.

Toon aanbod