Luistervoorbeeld

The Ideas of Henry Mintzberg About Management

MBA in One Day - Management Classics
SerieMBA in One Day
Auteur Ben Tiggelaar
Voorlezer Bill Hoopes
Speelduur 52m 14s
€ 9,95

Beschrijving

Henry Mintzberg is a creative thinker. A man who likes to take a different slant on things. For over thirty years he has been firing holes in many popular management conceptions and filling up the gaps with his own ideas.

In Mintzberg´s view, most approaches to management, organization and strategy are theoretical and artificial.

For instance, for decades the prevailing view on management was that it all comes down to analysis and planning. Many of the recommendations put forward in management books were based on this assumption. But Mintzberg´s observational research proved that the daily business of a manager is really very different. Managers do a lot of things, but formal, by-thebook planning & organizing is something they seldom get around to. Which means, says Mintzberg, that if you really want to help them improve their performance, you need to offer recommendations in other areas, too.

MBA in One Day - Management Classics is a series of 10 audio programs from author Ben Tiggelaar about the insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of: Stephen Covey, Peter Drucker, Eli Goldratt, Michael Hammer, Kaplan & Norton, Philip Kotler, Henry Mintzberg, Tom Peters, Michael Porter, and Robert Quinn.

Contents
1 Welcome
2 Who is Henry Mintzberg
3 Henry Mintzberg's Vision
4 Mintzberg on Strategy
5 Organizational Building Blocks as Seen by Henry Mintzberg
6 Mintzberg's Five Types of Organization
7 Myths Surrounding the Work of Managers
8 The Role of Managers as Seen by Mintzberg
9 Three Things that Aggravate Henry Mintzberg
10 Praise and Criticism
11 The Practical Value of Mintzberg's Ideas

Details

UitgeverTyler Roland Press
Publicatiedatum 27 juni 2011
ISBN 9789079445332
Taal Engels
Speelduur 52m 14s
Bestandsgrootte 29 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Ben Tiggelaar
Ben Tiggelaar

Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.

Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.

Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.

Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.

Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.

Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.

Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.

Toon aanbod