Luistervoorbeeld

The Ideas of Kaplan & Norton About the Balanced Scorecard

MBA in One Day - Management Classics
SerieMBA in One Day
Auteur Ben Tiggelaar
Voorlezer Bill Hoopes
Speelduur 52m 7s
€ 9,95

Beschrijving

"If you can´t measure it, you can´t manage it", is a favorite expression of Kaplan & Norton.

In 1992 Kaplan & Norton introduced the Balanced Business Scorecard, to use the full name for their invention. In an article in the Harvard Business Review the Balanced Scorecard was primarily described as an instrument for improving business performance.

The Balanced Scorecard did start out as a means of clearly describing the performance a company should be delivering on various fronts and then accurately monitoring that performance. In practice, however, it also turned out to be an excellent tool for converting strategy into concrete action and then for monitoring the strategy´s effectuation.

MBA in One Day - Management Classics is a series of 10 audio programs from author Ben Tiggelaar about the insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of: Stephen Covey, Peter Drucker, Eli Goldratt, Michael Hammer, Kaplan & Norton, Philip Kotler, Henry Mintzberg, Tom Peters, Michael Porter, and Robert Quinn.

Contents
1 Welcome
2 Who are Kaplan and Norton
3 The Vision of Kaplan and Norton
4 The Balanced Scorecard in Brief
5 The Financial Perspective
6 The Customer Perspective
7 The Internal Business Processes Perspective
8 The Learning and Growth Perspective
9 Implementing the Balanced Scorecard
10 The Balanced Scorecard in Practice
11 A New Approach to Strategic Management
12 Praise and Criticism
13 The Practical Value of Kaplan and Norton's Ideas

Details

UitgeverTyler Roland Press
Publicatiedatum 27 juni 2011
ISBN 9789079445318
Taal Engels
Speelduur 52m 7s
Bestandsgrootte 29 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Over de auteur
Photo Ben Tiggelaar
Ben Tiggelaar

Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.

Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.

Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.

Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.

Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.

Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.

Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.

Toon aanbod