The Ideas of Philip Kotler About Marketing
Management Classics
MBA in 1 Day - Insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of Philip Kotler about marketing.
€ 9,95
Beschrijving
Philip Kotler´s own personal vision on marketing is not easy to pinpoint. In his books he has collected countless insights, models, theories and cases, most of which come from other researchers.
Kotler´s particular strength is that he presents these many insights in an extremely structured and accessible manner, helping readers to put them to practical use.
If anything, Kotler´s vision is characterized by a strong emphasis on reasoning from the perspective of customer needs. “Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. Marketing, says Kotler, is the art of creating genuine customer value.”
Kotler teaches us that important marketing choices – such as: who is our target group and which distribution method should we use – cannot be made on the basis of a gut feeling, but should be grounded in thorough research and solid analysis. In interviews he often stresses this analytical, scientific approach. One of his complaints is that most marketing professionals are not nearly as good as they should be at numbers and finances.
Philip Kotler´s outstanding achievement is that he has made marketing into a serious field of study, a real discipline with a solid theoretical base and plenty of scope for research, measurability and controllability.
MBA in One Day - Management Classics is a series of 10 audio programs from author Ben Tiggelaar about the insights and advice from the most important management gurus. Presenter Bill Hoopes discusses the ideas of: Stephen Covey, Peter Drucker, Eli Goldratt, Michael Hammer, Kaplan & Norton, Philip Kotler, Henry Mintzberg, Tom Peters, Michael Porter, and Robert Quinn.
Contents
1 Welcome
2 Who is Philip Kotler
3 The Vision of Philip Kotler
4 Marketing - Focusing on the Customer
5 Product
6 Price
7 Place
8 Promotion
9 Special Forms of Marketing According
to Kotler 10 Praise and Criticism
11 The Practical Value of Kotler's Ideas
Details
Imprint
Tyler Roland PressUitgever
Tyler Roland Press
Publicatiedatum
27 juni 2011
ISBN
9789079445325
Taal
Engels
Speelduur
0 uur 47 min 50 sec
Bestandsgrootte
27 MB
Formaat
mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app
Categorieën
Tags
Over de auteur
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.
Dr. Ben Tiggelaar (1969) is onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper. Hij studeert al ruim 30 jaar op de onderwerpen leiderschap en verandering. Zijn streven: individuen en organisaties helpen hun dromen om te zetten in actie. Op een positieve én effectieve manier.
Vanaf 2000 veroverde Ben met acht verschillende boeken de nummer één-positie in de Nederlandse management top 100. Bens bekendste boek heet Dromen, durven, doen en gaat over effectief zelfmanagement. Van dit boek werden in Nederland meer dan 450.000 exemplaren verkocht. Dromen, durven, doen is vertaald in het Engels, Duits en Arabisch.
Daarnaast schrijft Ben een wekelijkse column over werk en management voor NRC Handelsblad.
Ben is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers. In binnen- en buitenland. Hij verzorgt jaarlijks een groot aantal incompany lezingen en seminars. Zijn jaarlijkse seminar MBA in één dag, waaraan meer dan 18.000 managers deelnamen, is het meest bezochte seminar ooit in Nederland. Inmiddels met licentienemers over de hele wereld.
Ook is Ben visiting professor op het gebied van leiderschap en verandering aan IE Business School in Madrid, een van de topinstituten van Europa. Hij gaf regelmatig gastcolleges op diverse universiteiten in binnen- en buitenland.
Naast zijn werk is Ben actief als ambassadeur voor de hulporganisatie Compassion.
Ben is getrouwd met Ingrid. Samen hebben ze vier dochters: Maria, Isabelle, Emma en Bernice.