Luistervoorbeeld

Haantjes

Auteur Kluun
Voorlezer Casper Gimbrère
Speelduur 3u 46m 22s
€ 9,99

Beschrijving

Haantjes, Kluun’s derde roman, is gebaseerd op een waargebeurd zakelijk fiasco. Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert, de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en Frenk, voor de lezers van Komt een vrouw bij de dokter en De weduwnaar geen onbekenden, hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering. Het gaat ze voor de wind. Tot Charles ‘de schuld van alles’ langskomt met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de gayscene danwel door het kritische commentaar van vrouwen in hun omgeving, besluiten Stijn en Frenk Merk in Uitvoering nu eens écht op de kaart zetten.

Kluun’s bruisende roman Haantjes is een terugblik op het leven van Stijn en Carmen, toen hun yuppenbestaan nog zonder zorgen was. Hoewel, wie zorgt er voor de amper drie maanden oude Luna, nu Stijn elke avond met GayGames-souvenirs op pad moet?

Details

UitgeverRubinstein Audio
Publicatiedatum 25 juli 2016
ISBN 9789462532526
Taal Nederlands
Speelduur 3u 46m 22s
Bestandsgrootte 311 MB
Formaat mp3 download en geschikt voor de Luisterrijk app

Trefwoorden

Recensies uit de pers

'Hilarisch. ****' (de Volkskrant)

'Kluun is een eersteklas entertainer met een onfeilbaar gevoel voor timing en trendy idioom.' (Trouw)

'Twee uur topamusement.' (Matthijs van Nieuwkerk in DWDD)

'Onmiskenbaar grappig... vol herkenbare scènes over strakke homo's en jonge ouders.' (NRC Handelsblad)

'Kluun goes Jiskefet.' (Vrij Nederland)

'Kluun scoort met hilarische Haantjes.' (De Morgen)

'Een heerlijk boek om te lezen.' (Paul de Leeuw in de Madiwodo-show)

'Haantjes leest als een satire op de mannelijke soort... vol zelfspot.' (De Telegraaf)

'We hébben gelachen. Dit is een Kluun die u niet voor uw bezoek hoeft te verstoppen.' (Humo)

'Het hilarische verhaal van een zakelijk fiasco.' (BOEK)

'Met een flinke portie zelfspot zet hij de haantjes en kipjes op hun plaats.' (Esta)

Over de auteur
Photo Kluun
Kluun

Raymond van de Klundert (1964), Kluun voor intimi, was in een vorig leven marketingman. Hij werkte vijftien jaar bij bedrijven als de Gouden Gids, Neckermann, Time Warner en reclamebureau DDB. Vervolgens startte hij zijn eigen marketingbureau Project X.

In 2001 verloor hij zijn vrouw op 36-jarige leeftijd aan kanker. Kluun gaf zich een halfjaar over aan het nachtleven van Amsterdam en Ibiza, tot hij twijfels kreeg over het helende vermogen van deze lifestyle. Hij verkocht vervolgens zijn aandelen in Project X en vertrok met dochter Eva (toen 3) naar Australie. Daar ging hij schrijven, 's avonds, zittend voor de camper waarin zijn dochtertje lieflijk lag te slapen.

Na anderhalf jaar schrijven bood uitgeverij Podium hem een contract aan voor zijn debuutroman Komt Een Vrouw Bij de Dokter, die oktober 2003 uitkwam. In juli 2006, drie jaar nadat het boek uitkwam, stond het voor het eerst op 1 in de bestsellerlijsten. Het werd door het publiek verkozen tot Boek van Het Jaar. Komt een vrouw bij de dokter is het best verkochte Nederlandse romandebuut sinds Ik, Jan Cremer. Er zijn in drie jaar bijna 500.000 exemplaren van verkocht.

De Weduwnaar, de opvolger van Komt een Vrouw Bij de De Dokter, kwam als eerste Nederlandse roman op 1 binnen de Bestseller Top60. Kluun is getrouwd met Nathalie. Ze wonen samen met dochters Eva (8) en Roos (3) in Amsterdam.

Toon aanbod